سیستم آب یخچال چگونه کار می کنند؟
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
سیستم آب یخچال چگونه کار می کنند؟
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 17:52 | بازدید : 30 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

یک پیکربندی بسیار متداول از شیرهای مورد استفاده در یخچال و فریزر با یخ ساز و پخش کننده وجود دارد - برای هر فنی بسیار معمول است که با نحوه کار آنها و اصطلاحات استفاده شده برای اشاره به آنها آشنا باشد. شما نمی توانید چیزی را که درک نمی کنید عیب یابی کنید!

ما از یک یخچال جنرال الکتریک به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد، اما این سیستم تقریباً در تمام یخچال های دارای منبع آب استفاده می شود. این گزیده ای از کتابچه راهنمای جنرال الکتریک است:

تنها چیزی که گفته می شود این است که شما سه دریچه در این سیستم دارید (یا اگر فقط یخ ساز و بدون پخش کننده دارید، دو سوپاپ).

شیر ایزوله، همانطور که معمولاً تصور می شود، دریچه ای است که تمام آب باید از آن عبور کند تا وارد یخچال شود. همانطور که از نامش پیداست، لوله های داخلی یخچال را از فشار خانه جدا می کند. برای اینکه یخ ساز یا پخش کننده آب دریافت کند، علاوه بر شیر مربوطه، شیر جداکننده نیز باید فعال شود.

سیستم های آب یخچال چگونه کار می کنند

«شیر ایزوله» رایج‌ترین نام برای شیرهایی است که این هدف را انجام می‌دهند، اما می‌بینید که سازندگان آنها را با چیزهای مختلفی می‌نامند - شیر اصلی، شیر اولیه، حتی شیر پایلوت. نام آن هرچه که باشد، درک عملکرد آن به عنوان دریچه ای که تمام آب برای ورود به یخچال باید از طریق آن جریان یابد، مهم است..

تمامی موارد توضیح داده شده در این مقاله در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی و در بخش آموزش تعمیرات یخچال آموزش داده میشود.

دو سوپاپ دیگر - دریچه پخش کننده و شیر یخ ساز - کاملاً قابل توضیح هستند. هنگامی که آب در یخ ساز یا پخش کننده درخواست می شود، شیر مربوطه به همراه دریچه ایزوله روشن می شود. در گزیده ای از کتابچه راهنمای GE در بالا، آنها به این دو شیر به عنوان بخشی از یک شیر دوبلکس اشاره می کنند. این امر رایج است و به هیچ وجه عملکرد جداگانه این دو شیر را تغییر نمی دهد.

در یخچال جنرال الکتریک، پنل هر شیر را به صورت جداگانه کار می کند. بنابراین در این مورد، الگوریتم باید بداند که چگونه برق را به شیر ایزوله و همچنین شیرهای ثانویه که باید فعال شوند، تغییر دهد.

اما در موارد دیگر، مانند اکثر یخچال های الکترولوکس، پیکربندی دیودی مانند این را خواهید دید. این به مهندسان اجازه می دهد مدار را با حداقل برنامه ریزی مورد نیاز برای برد طراحی کنند.

در آنجا شیر ایزوله را «شیر اولیه» می نامند. اما باز هم، این همان دریچه است که به همان هدف عمل می کند.

آیا می خواهید بیشتر از اصول اولیه در مورد تکنیک ها و تکنیک های عیب یابی مربوط به تعمیر یخچال بیاموزید؟ برای بررسی دوره پیشرفته تعمیر یخچال ما، که یکی از دوره های فنی متعددی است که در اینجا در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی ارائه می دهیم، روی زیر کلیک کنید.



برچسب‌ها: آموزش لوازم خانگی ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 46
:: بازدید سال : 148
:: بازدید کلی : 987